SENSE. PURE. NATURE.

PROLJETNI UMOR: KAKO SE DOBRO ODMORITI I UMORITI

PROLJETNI UMOR – MIT ILI STVARNOST?

Svake godine slušate o proljetnom umoru, a sigurno ste ga barem jednom u životu doživjeli. On zasigurno nije mit – to je stvarno stanje koje se javlja kod određenog broja ljudi, obično između sredine ožujka i sredine travnja. Umor, bezvoljnost i pospanost neki su od znakova. Na listi se mogu naći i razdražljivost, loša koncentracija, nedostatak interesa za svakodnevne obaveze ili aktivnosti koje inače radimo u slobodno vrijeme.

Srećom, radi se o prolaznom stanju koje ne traje duže od dva ili tri tjedna. Naime, naš se organizam nastoji prilagoditi promjenama u prirodi kao što su rast temperature i veća izloženost suncu. Važnu ulogu ima i dosadašnja zimska pasivnost – smanjena fizička aktivnost i nedovoljno boravka na svježem zraku. Ukratko, organizam uz ove promjene doživljava svojevrstan šok i treba mu vremena da se prilagodi novim uvjetima.

KVALITETNIM SNOM DO MANJE UMORA

To što smo umorni, ne znači nužno da ćemo dobro spavati. Čak suprotno, to može biti znak da nam san nije kvalitetan. Važnost spavanja za optimalno funkcioniranje tijela i uma odavno je prepoznata. Spavanje je dobilo i svoj vlastiti dan u godini – Svjetski dan spavanja koji se ove godine obilježava 18. ožujka.

Jedan od načina da lakše prebrodimo proljetni umor je da si osiguramo što bolji odmor tijekom noći. Slijedi nekoliko jednostavnih savjeta i postupaka koji vam u tome mogu pomoći:

  • Izbjegavajte kofein iza 16 sati. Stimulativni učinak kofeina može trajati i do 8 sati, stoga je dobro izbjeći ga nakon određenog sata kako vam ne bi omeo san.
  • Nastojte se oduprijeti popodnevnom drijemanju. U trenucima umora to se može činiti kao nemoguća misija, čak i nelogična. Iako primamljivo, dnevno spavanje može dovesti do skraćenog noćnog spavanja i tako vas opet učiniti umornima sljedeći dan.
  • Osigurajte si idealne uvjete za čvrst i kvalitetan san uz pomoć prirode. Eterično ulje prave lavande je izbor broj jedan. Djeluje umirujuće i odlično je za nesanicu. Difuzorom raspršite nekoliko kapi prave lavande u spavaćoj sobi sat vremena prije spavanja i utonite u san bez poteškoća. Možete i pokraj jastuka staviti komadić vate s dvije do tri kapi ovog ulja, ili ih pak kapnuti direktno na jastučnicu.
  • U spavaćoj sobi možete difuzorom raspršiti i Peace&Quiet mješavinu eteričnih ulja za umirujuće, antistresno i opuštajuće djelovanje. Iste učinke možete postići s osvježivačem prostora Let's make it clear, a usput pročistiti i dezinficirati zrak.

UMARANJEM DO BOLJEG SNA (I MANJE UMORA)

Ovo se možda ne čini intuitivno – dodatno se umarati ako smo već umorni. Ipak, to je dobra ideja kad je proljetni umor u pitanju. Kao što je važno kvalitetno spavati, važno je i tijekom dana dobro ''pripremiti teren'' fizičkom aktivnosti – pokrenuti se barem malo, potrošiti još malo energije. Mrvicu više se izmoriti kako biste na kraju dana bolje spavali. Slijedi nekoliko korisnih savjeta koje možete isprobati:

  • Ako ste u prilici, dio puta do posla ili natrag prijeđite pješice. Pauzu za ručak iskoristite za kratku šetnju na svježem zraku.
  • U trenucima kada vas savladava umor – a kod kuće ste i najradije biste zadrijemali – probajte raditi nešto s rukama. Pronađite aktivnost koja će vas održati budnima i smanjiti šanse da zadrijemate. Ovo je također odličan trenutak za kratku šetnju, pogotovo prirodom. Znamo da u stanjima umora i bezvoljnosti to nije lako, ali je lakše ako imate saveznika u tome. Međusobno se potaknite i 30 minuta provedite u šetnji na svježem zraku.
  • Pozovite eterična ulja u pomoć. Ako na radnom mjestu imate difuzor, raspršite mješavinu Wake&Shake koja će vas energizirati i razbuditi, poboljšati fokus i koncentraciju. Isti učinak postignite i osvježivačem prostora Spray Away!, uz dodatak pročišćavanja zraka i uklanjanja neugodnih mirisa.
  • Ako ste ionako stalno u pokretu, posegnite za Level Up mješavinom eteričnih ulja u bademovom. Putovat će s vama gdje god poželite, podići energiju i fokusirati vas. Nanesite ju na sljepoočnice, vrat ili zapešće u trenutcima kad osjećate umor.

I UMOR I ODMOR

Kao što smo rekli, naše tijelo je u procesu prilagodbe. Kao što je i priroda koja se budi iz zimskog mirovanja. Usklađujemo se s njom i to ne ide preko noći. Iako je proljetni umor prolazan, može biti težak. Nedostatak kvalitetnog odmora i sna također će otežati proces.

Stoga, KAIAA vam želi sretan Svjetski dan spavanja i što više kvalitetnog sna. Želi vam što više pomoći iz prirode, a što manje proljetnog umora. Pronađite načine da si pomognete i lakše prebrodite razdoblje umora – priroda je na raspolaganju.

Leave a comment

HRK
Hrvatski
Hrvatska (HRK kn)
Hrvatski